Форум » Форум лейбла Haarbn Productions » DER HENKER "Annihilation In Blasphemy" 2007 » Ответить

DER HENKER "Annihilation In Blasphemy" 2007

Alexander The Great: DER HENKER "Annihilation In Blasphemy" 2007 (viking/black metal) 1. Intro 2. Annihilation In Blasphemy 3. Shapeless Abyssal Void 4. Inhuman Breed Of Death 5. The Realm Of Ice 6. Demonized 7. Suicide 8. Aa Drepe Og Skrike 9. The End… 10. Demon Storm (MASSEMORD cover) Der Henker – vocals & keyboards guests musicians: Lord Hastur Warmachine – drums Mike Barren – guitars Disease – bass & piano Forrykt – backing vocals Herr Sykdom – guitars Music & lyrics by DER HENKER except for "Demon Storm" originally by MASSEMORD

Ответов - 10

Alexander The Great: Дер Хенкер – лидер и основная движущая сила норвежского блэк-металлического проекта MASSEMORD решил на досуге замутить еще одну подобную группировку, на сей раз имени себя любимого. Хотя, что любопытно, в работе над альбомом ему помогали и все нынешние коллеги по, так сказать, основному месту работу – барабанщик Вормастер и гитарист Баррен. Так и хочется спросить – а в чем же разница? Тем более, что и там, и здесь г-н Хенкер играет то, что в обществе именуют true-black. Разница, конечно, есть, и довольно существенная, но, скажем сразу, заметна она будет только тем, кто давно (и упорно) слушает блэк-метал. Начнем с того, что музыка MASSEMORD гораздо более прямолинейна и, если хотите брутальна (подробнее см. соответствующую рецензию), тогда, как в DER HENKER норвежец пытается привнести в свое произведение элементы самых разных жанров, начиная от эмбиент и заканчивая классической музыкой (фортепьянное вступление к “Demonized”). При этом, честно говоря, все эти стилистические эксперименты в исполнении автора проекта и его соратников воспринимаются не более, чем вставными номерами или, если хотите, некими надстройками на корпусе, который представляет из себя едва ли не классический образец норвежского блэк-метал с его высоконастроенной гитарой, депрессивно-суицидальной атмосферой, бласт-битами ударных и злобно-отрешенным скримингом. Все это имеется и на “ANNIHILATION IN BLASPHEMY” – но… мизантропичная эмбиентная атмосфера постоянно разбивается то мелодичными гитарными соло, то изящными партиями клавишных, то едва ли не барочными синтезаторными виньетками, которые, порой, приводят, к довольно парадоксальным результатам. Так, например, в композиции “Suicide” все до поры до времени протекает вполне закономерно – мрачное, льдистое тремоло гитары, скрипучий «загробный» вокал… пока вдруг откуда ни возьмись являются этакие игривые клавишные пассажи, словно исполненные маленьким ребенком. Это уже в концовке песни понимаешь, что идея-то была вписать эти звуки в общую ткань на некоем контрасте, но… Словом, до японских «ужасов» далековато. Вот с классическим северным саундом – полный порядок. Такие вещи, как “The Realm Of Ice” с давно уже всем знакомым и едва ли не избитым кличем «О-О-Один!» или “Aa Drepe Og Skrike” с традиционной «морозной» атмосферой и без всяких шараханий звучат как нельзя более кстати. Но закончить DER HENKER все же предпочитает чем-то вроде funeral-black с медитативным риффом, оркестровой клавишной подкладкой и монотонным гипнотическим ритмом ("The End...") – тоже, кстати, совсем неплохо получилось, в отличие от уже упомянутой “Demonized” или “Shapeless Abyssal Void”, которые несколько раздражают несоответствием формы содержанию. Если же немного утрировать, то – «проще надо быть, и люди к тебе потянутся». Г-ну Хенкеру не удалось показать себя «гениальным» композитором, уверенно себя чувствующим в любом жанре, но в традиционном блэк-метал он ориентируется вполне уверенно и может доставить фэнам несколько приятных минут, особенно, если вы соскучились по скандинавской мизантропии и холодному, как блеск полярного сияния, саунду. И в заключение, чтобы всем все стало ясно, и никто не задавал глупых вопросов относительно того, зачем нужен DER HENKER, если есть MASSEMORD, музыкант поместил одну композицию другого своего проекта – “Demon Storm” с его жесткими риффами, полным отсутствием атмосферы, более низким вокалом представляет собой разительный контраст с основным содержанием альбома и, в-общем, подтверждает правоту музыканта. Если хочется изменить звучание, попробовать что-то новое – не стоит делать это под старой вывеской. Хенкеру захотелось – и он ее сменил. Получилось ли? В какой-то степени – да, но только в какой-то… old man 7/10 http://darkside.ru/album/9088/

Haarbn: DER HENKER (ITA) ANNIHILATION IN BLASPHEMY Haarbn Prod. Written by Ellen Simpson on Saturday 18 August, 2007. Last updated on Saturday 18 August, 2007 Having seen this album described rather lazily all over the web as any number of things, I’m going to make a concerted effort to tell it like it is; if this doesn’t agree with some of the other things you’ve read, that’s because “Annihilation in Blasphemy” the first solo album from Massemord vocalist Der Henker, cleverly incorporates different aspects of both modern and classic black metal, mixing them up in interesting ways which don’t always lend themselves to easy classification. Perhaps we could start with the label Der Henker gives himself- Viking black metal. Tracks such as “Realm of Ice” give this credence, its mid-paced, fragile but epic and moving guitars evoking a Viking-era Bathory. But even this seemingly straightforward song has unexpected inflections, with lead-work lifted from classic heavy metal, warm and virtuoso, even when mingled with black metal’s discordance. It’s also possible to highlight the black’n’roll influence, in the groovy intro to “Shapeless Abyssal Void”, and the evil bassy lick in the final minutes of “Inhuman Breed of Death”. Thinking of this as black’n’roll does give an easy handle on the album, but one listen to the Massemord cover at the end puts things into perspective, as the main tracks do not ‘roll’ half so much. The true strength of Der Henker’s sound lies in this ability to reference a number of sub-genres at once. The guitar work on this album is attention-grabbing, oscillating from a horribly fuzzy reverb drone to a warmer, clearer sound reminiscent of latter-day Enslaved. Another valid comparison might be Vreid’s latest work- the same consistent subtlety applies. The dynamic shifts between majestic keyboard work, as on “Shapeless Abyssal Void”, to the raw furiousness of “Demonized” are surprisingly effective, and are best exemplified by the amazing closing track “The End…”. “Annihilation in Blasphemy” is a better release for the fact that it doesn’t fit comfortably under any of the banners that have been offered. It has an unpredictability that creates moments of unexpected pleasure and surprise- try the introduction to “Demonized”. The variation on this album gives it immediate interest, the crafty structure of the songs makes them memorable and powerful, but more importantly there is an overarching vision which ensures coherency, and for these reasons you could do with adding this to your collection. http://www.vampire-magazine.com/article.php?aid=43793

Haarbn: Attention, ne pas confondre avec le groupe Rock français du même nom. Le Der Henker dont nous parlons ici n’a rien à voir puisqu’il s’agit de Viking black métal… Difficile de vous parler du « groupe » en lui-même par contre, puisque les infos ne courent pas les rues. La seule précision que je puisse ajouter est qu’il ne s’agit pas en fait réellement d’un groupe, mais plutôt d’un projet solo. En revanche pour arriver à la hauteur de ses ambitions, le musicien (chanteur et claviériste) n’a pas hésité à faire participer d’autres compères en tant qu’invités. Démarche intelligente à laquelle pas mal d’artistes solo devraient penser, cela nous soulageraient bien souvent les oreilles. Bref Der Henker a su s’entourer, et ça paye! Sa musique n’en est que plus majestueusement menée. Le black métal offert par le compositeur et ses invités est en effet superbe, se partageant entre riffs rapides et épiques et passages lents d’une mélancolie à faire se pendre un dépressif. Si l’originalité n’est pas de mise, l’ambiance est elle glaciale et très prenante. Nous ne sommes certes pas en face de l’album de l’année, mais tout amateur du genre se doit cependant d’y jeter une oreille. Ne vous attendez pas par contre à du blast à tout va, la musique de Der Henker se veut surtout posée et dépressive… les ambiances ajoutées par le synthé n’y sont d’ailleurs pas pour rien. On appréciera cependant que son utilisation ne soit pas abusive (ce qui aurait pu être à craindre, vu que c’est le seul instrument dont joue le compositeur sur ce disque). Bref « Annihilation in blasphemy » s’écoute et se ré-écoute sans aucune lassitude, bien au contraire. Encore une belle découverte du label Russe « Haarbn » qui offre vraisemblablement un catalogue des plus intéressants. NOTE GLOBALE 08 / 10 http://www.pavillon666.fr/groupe.php?groupe=2211


Haarbn: фошисты бля, обосрали всех Was kommt dabei heraus, wenn man ein Museumsgemälde, ein leeres Blatt Papier und einen Einrichtungskatalog zerschneidet und in x-beliebiger Anordnung zusammensetzt? Ich weiß es nicht, aber wie es sich ungefähr anhören müsste, zeigt uns DER HENKER mit "Annihilation in Blasphemy": Mit hoffnungsvollen Teilen versehen, aber inhomogen und einfach nicht stimmig. Selbst das beste Riff, und stellenweise hat "Annihilation in Blasphemy" wirklich sehr gute Teile, kommt nicht zur Geltung, wenn die Komposition drumherum ihren Sinn nicht erfüllt, nämlich, das Lied zusammen zu halten. Und so vermischt DER HENKER munter Riffs, die zumeist überhaupt nicht zusammen passen. Ist da das eine noch atmosphärisch, kommt das nächste mitunter in einer völlig anderen Tonart, wieder andere warten dagegen mit leerem Geschrammel auf. An anderer Stelle hingegen werden Riffs völlig unnötig in die Länge gezogen. Es zeigt sich hier einfach eine drucklose Komposition, mit zu wenig Durchschlagskraft ausgestattet, als dass dauerhaft besonders hängebleiben könnte. Dabei offenbart die ganze Scheibe mit ihren kalt-rhythmischen, jedoch immer leicht orchestralen Keyboardteppichen einen Schlag Richtung Industrial Black Metal, der sicher nicht schlecht ist, aber über ganze Strecken den Hörer nicht mitreißen kann. An der Schlagzeugspur wiederum wurde wohl hin und wieder elektronisch herumgepfuscht, wenn sie nicht gar komplett aus der Konserve stammt. Genauso wurde auch die Stimme zumindest zu Anfang des Albums noch verzerrt, sodass sie sich zuweilen wie Micky Maus als Serienmörder in einem schlechten Horrorfilm anhört. Es ist nicht zu fassen, wie unbeholfen die Arrangements hier wirken und wie sehr Dilettantismus die Stimmung ruinieren kann. Bleibt zu hoffen, dass für das nächste Album das Riff-Puzzle besser gelöst wird. Punkte: 4/10 (Achim / 11.09.2007) http://www.metal.de/cdreviews.php4?was=review&id=8763

Haarbn: Der Henker - “Annihilation in Blasphemy” (Italy, Haarbn Productions, Black Metal, 2007) Der Henker is an Italian band/artist, though I would have put money on the fact they/he comes from Norway. According to promotional information this album does have guests from Norwegian musicians who play Skydom and Massemord (in fact it seems Der Henker himself was a member of Massemord)… So this almost is a Norwegian Black Metal album. It certainly sounds like one; fast, strumming guitars with that cold distortion sound, playing semi-melodic riffs; atmosphere building synths that hover in the background and the standard ‘screamed’ BM voice. It’s like 1996 all over again, which I have to say, is not a particularly great thing. Der Henker do their thing really well and there a few quality riffs and a lot of technical ability here, but this style of BM has neither the menace of the early 90’s stuff or the chaotic energy of 80’s BM. I guess if you rated bands like Morgul, The Covenant, Gehenna, Thy Grief, Satyricon and all those countless other Norse bands in the mid 90’s you will like this, as Der Henker do exceed most of them in terms of quality, it’s just… such a dull style! 6\10 Review by Jamie Smith http://www.arcana-noctis.com/666.html

Haarbn: Der Henker - Annihilation In Blasphemy (8/10) - Italy - 2007 Genre: Black Metal Label: Haarbn Productions Playing time: 43:04 Band homepage: Der Henker The name DER HENKER for some reason brings to my mind some deeply eccentric maverick cooped up in a remote retreat with little in the way of company but enough stimulation to create varying visions in his head. “Annihilation In Blasphemy” certainly wanders down that road, this is not your usual collection of Black Metal songs, there is no linear line, diversity stands prouder than at a yoghurt weavers convention. Self-described as Viking Black Metal, there are certainly elements that support the claim but this album is so much more than that, numerous aspects of Metal find their way into this mad mix, including the Black n Roll banner hoisted by the label. The danger then is that the sequence sounds disjointed, fortunately that is far from the case, this harks back to times when bands made an effort to feature as much variety as possible without losing identity. After the soft synth intro that evokes ice and aurora (I'm always a sucker for that), we're open for business with a dirge of guitar and mid-paced percussion, one of the central tenets of the album also becomes apparent, that being a certain aristocratic air that brings old blood and older castles to mind. You've got the arch keyboards to thank for it, they add a simple dignity that sometimes borders on the grandiose, it also hints at the gothic in the non-musical sense. This theme persists until “Inhuman Breed Of Death” grips the throat, starting with a soaring lead riff that could grace an altogether more Proggy affair, it soon gets rear-ended by a surging wash of freezing rain that quickens the pulse before slipping into Rockier territory. That this song successfully melds Black Metal, Black n Roll, Heavy Metal and other aspects of Rock is testament in itself, the fact it entertains is also cause for celebration. That's another nail hit on the head, this album involves because it does entertain, that art has been forgotten or cast out by many, DER HENKER knows how to put on a show. And so this waltz between the trot and the gallop continues throughout, even a charger like “Demonized” gets hobbled half way to allow a loftier, almost baronial sweep to counterpoint the pace, it can't subdue the energy for long though and the track finishes as a cold steel bolt from the blue. As the album progresses you are imbued with a sense of the epic, the individual songs aren't but the whole definitely takes you on a saga, “The End...” stumbles but nonetheless steadily progresses along its bleak path, only managing to shed its burden at the finish. “Annihilation In Blasphemy” as an album maintains a strong and unwavering hand throughout its duration, the production and the composition ensures that all the instruments raise their standards, even the bass which stomps at every point and especially on the emphatic closer “Demon Storm.” The phlegm flecked croaked contempt of the vocals adds cracked menace even where atmospheres are more subtle, though on the aforementioned track an imperious growl adds to the suspicion that this chap has a title hidden in the cupboard. Whilst DER HENKER has maintained a Black Metal core, he has alloyed it with other Metals to varying degrees, happily, in every instance, it has worked. There are no dead ducks floating on this pond, the variety in pace and construction maintaining interest from head to toe. Many of the tracks on here deserve a far wider audience than the extreme, well until Hell freezes over, we'll just have to keep this one to ourselves. (Online October 25, 2007) MAC http://www.metal-observer.com/articles.php?lid=1&sid=1&id=13268

Haarbn: Лидер норвежского коллектива Massemord Дер Хенкер, видимо, считает, что групп, исполняющих блэк-метал, должно быть не просто много, а очень много. Важную роль в достижении этой благородной цели он, ничтоже сумняшеся, отвел себе. Так и родился проект, напыщенно названный именем самого музыканта. Ну и правильно, чего изощряться в словесных экзерсисах, нужно музыку играть… А это он любит и умеет делать. Итак, чем же нас планирует удивить Der Henker… На первый взгляд, стандартнейший норвежский блэк-метал, с характерным жужжанием гитары, непрерывными барабанными бласт-битами, злобной холодной атмосферой и каркающим вокалом самого мсье Дер Хенкера. Однако, первый взгляд зачастую поспешен. И этот случай никоим разом не исключение. Видать, эксперименты крепко ударили в голову сему товарищу, раз он решился приодеть музыку Massemord в витиеватую одежку, сшитую из элементов различных музыкальных жанров, и подать это все под нескромной вывеской. Так мог бы звучать Massemord, если бы не… Но так он звучать не будет, раз появился Der Henker, где самые сумасбродные идеи норвежского злобаря нашли свое отражение. Вступительная инструменталка готовит слушателя к гораздо большим потрясениям, если оный ожидал услышать на «Annihilation in Blasphemy» что-то навроде музицирований в духе Massemord. Казалось бы, заглавная вещь пластинки дает право на жизнь подобному заблуждению, однако, в дальнейшем призрачные замки распадаются в пыль. И нам остается лишь наблюдать, как в привычное звучание классического норвежского блэк-метала врываются клавишные пассажи, синтезаторные проигрыши, фортепианные партии (композиция «Demonized»). И пусть подобные шаги не всегда вызывают безвариантное одобрение, но, по крайней мере, не создают у слушателя ощущение неоригинальности музыки Der Henker. Не знаю, на это ли рассчитывал музыкант, но, уверен, свою жажду экспериментов он удовлетворил. Надолго ли? Неизвестно, но теперь хотя бы ясно, что ничего страшного в подобном поведении норвежца нет. Это всего лишь стремление сойти чуть в сторону от протоптанной годами тропы классического блэк-метала, в то же время не изменяя «черному искусству». Цель одна, но достичь ее можно разными способами, что Дер Хенкер и продемонстрировал. Учитывая все плюсы альбома, как-то: высокий уровень материала, профессионализм музыкантов (участники Massemord), качественная подача продукта + хорошее качество записи, благоприятно влияющее на оценку творчества той или иной группы, можно признать опыт музыканта положительным. Хотя эксперимент – он и есть эксперимент, и еще неизвестно, что будет дальше. А «Annihilation in Blasphemy» есть сейчас, и балл пластинка получает достаточно высокий. Occultist 7,5/10 http://www.metalfront.org/recenzii/der-henker-annihilation-in-blasphemy-2006

Haarbn: Der Henker - Annhilation in Blasphemy (2007) Stil: Atmosphärischer Black Metal Label: Haarbn Productions Punkte: 9/13 Spielzeit: 43:04 Keine Scheibe bedurfte je mehr einer Kritik als diese. Hinter dem Namen Der Henker könnte man glatt ein Hörspiel vermuten und das Cover sieht aus wie das einer Brutal Death’n Black Metal-Kapelle. Was es aber dann zu hören gibt würde ich eher als primitiv wirkenden Black Metal mit viel Keyboard und einigen atmosphärischen Gitarrenmelodien bezeichnen. Hauptsächlich ist die Debutscheibe "Annhilation in Blasphemy" ein Auswuchs der Ein-Mann Band von "Der Henker", wie er sich schon bei Massemord nannte, was man auch stark heraushört. Der Norweger hat aber einen Haufen Special Guests im Gepäck. Unter anderem sind auch noch Barren und Lord Hastur Warmachine mit dabei, welche ebenfalls bei Massemord spielten. Nach dem Split, beziehungsweise der Stilllegung der Band, dürfte den Herren langweilig geworden sein. Disease und Forrykt waren ebenfalls als Gäste bei den Aufnahmen mit dabei, welche wiederum mit Lord Hastur Warmachine bei Svartskogg spielen. Aber damit ist noch immer nicht Schluss. Denn es gesellte sich noch Herr Skydom zu der illustren Runde welcher wieder mit Herrn...na?.. Richtig... Mit Herrn Lord Hastur Warmachine die Band Skydom betreibt. Dieser Lord ist scheinbar der einzige gute Schlagzeuger in Bergen. Oder ist er so ein Arbeitstier? Auf jeden Fall ist er gut. Sehr gut sogar. Quasi ein kleiner Hellhammer. Der allerdings spielt und spielte bei locker vier mal so vielen Bands. Wer die "12 Yeras..." von Massemord kennt, der weiss wie "Annhilation in Blasphemy" klingt. Derselbe Gitarrensound welcher die atmosphärischen Melodien zum Besten gibt, derselbe Keyboardsound, auch das Klavier-Zwischenstück klingt sehr ähnlich wie das auf der "12 Years...", das Schlagzeug, vom selben Schlag und der Kreisch/Keiff-Gesang klingt genauso effektverzerrt wie bei Massemord. Der Gesamtsound ist allerdings etwas druckvoller und reiner. Aber ansonsten merkt man einfach, dass es sich fast um die selbe Band handelt. Die Lieder spielen sich ebenso im mittleren Tempo ab, wozu sich bestens die Haare kreisen lassen. Wen nicht stört, dass beim atmosphärischen Black Metal das Keyboard manchmal etwas stark im Vordergrund steht, der darf bei dieser Scheibe gerne zugreifen. Tom http://www.schwermetall.ch/cdkritiken/kritik2227.php

Haarbn: Der Henker (Italy) "Annihilation In Blasphemy" - CD (2007) Sello: Evil Distribution Género: Epic Black Metal 5.50 / 10 Bajo la blasfema imaginería acerca de la táctica destrucción global, estallan en nuestras asoladas trincheras los italianos Der Henker con su primer tratado anti-diplomático, bastardo de Evil Distribution “Annihilation In Blasphemy”. Creados en la católica Roma hace dos años y capitaneados por el líder también apodado Der Henker (miembro fundador de los pésimos pseudos satánicos Massemord). En su nueva andadura como maestro de ceremonias cuenta en su reclusión con los compadres Lord Hastur Warmachine y Barren de los omnipresentes Massemord, Disease y Forrykt de los noruegos Svartskogg y por último Herr Skydom como desconocido carro de batalla de Skydom. Un melancólico acaecer de los tiempos dónde han ejemplificado a la muerte como peregrino en este terrible trayecto a la hora de escupir su inusual e incoherente Black Metal. Cognitivamente lanzan material con altas dosis de originalidad y calidad, pero que no alcanza el enganche necesario, un trabajo a ultranza muy dispar, demasiados estilos como el Heavy, Death o la música sinfónica que sobrecargan al oyente en un mare mágnum de influencias perceptibles. La falta de linealidad es el manantial del que beben estos guerreros escandinavos, de buenas a primeras no os dejéis evadir por la portada tan “true” porque no tiene nada que ver con la pólvora de su artillería. Cada filo temático es un alto en el camino, no existe unidad entre los temas, pista tras pista da la sensación de que estamos ante una banda diferente. Der Henker abren su bunker con el tema-título “Annihilation In Blasphemy”, puro Black Metal épico, con un memorable y potente riff que refleja cierto parentesco a Insignium, invocados para azotar vuestra consciencia durante lustros, esta ofrenda al genocidio manifiesta su concordancia con atmosféricos teclados que no desentonan en absoluto creando cicatrices con la machacante e invariable sección rítmica y la abbathiana voz del bélico Der Henker. Lo que sucede cronológicamente no guarda relación con el pasado, “Shapeless Abyssal Void” se rearma en un patético comienzo orquestal recordando a Within Temptation, simple, desafortunado y predecible al igual que “Aa Drepe Og Strike”, aunque con algunos instantes evocadores en su desarrollo por obra y gracia de los paisajísticos teclados o las melancólicas guitarras que suscitan el primer corte. El concepto resulta demasiado misericordioso con la desolación que promulgan, en especial en “Demonized” plagiando una clásica pieza musical, vertiginosa, brillante y de academia, si, pero aquí no pega ni con cola. Tras el susto prosiguen con sus variopintas y personales influencias. “The Realm Of Ice” salvaguarda la esfera del caos de Gurthang o los últimos trabajos de Vreid, concentrando elevadas dosis de épica metálica, con salvables riffs que rozan el Pagan y veloces rasgueos que recuerdan al Power Metal de Helloween. Cuando nuestro arsenal es prácticamente nulo se lanzan al ataque con “Suicide”, un medio tiempo lento y recargado con extraños efectos hipnóticos que recuerdan a Notre Dame, sosos y austeros teclados que no aportan nada, como si la banda sonora de la celestina se tratase, muy similar supone “The End…” dónde matemáticos arpegios se repiten una y otra vez con lentitud mortífera, un intento en vano de parodiar a Forgotten Tomb, un desenlace meloso y sin sentimiento, por mucho ímpetu que le pongan en adornar todo con teclados. Otro aspecto que merece ser reclamado es la ridícula producción de la batería, potente y firme desde luego, pero disparadísima en la pedalera, sin apenas cambios y escasa técnica para dinamizar ante este culto a la muerte, sino prestad atención a la versión de Massemord “Demon Storm”, bueno o versión de “Possessed By Fucking Black Metal” de Nargaroth, según lo veáis, un tema de lo más plausible, muy malo en su elaboración, no apto para buenos y experimentados paladares. Se ausencia un total conductivismo temático e hilo conector, Der henker nos otorgan diferentes piezas de un puzzle en forma de géneros musicales que debemos recrear y montar mentalmente por nuestra cuenta, una dualidad entre la calidad compositiva de algunos temas con ásperos recursos de lo mas soeces y conformistas. Desde mi objetividad deberían centrarse en una conjetura apropiada a su potencial, bailan y danzan desde su hiperactividad musical pero sin punto fijo, se ve que son buenos arciprestes de la composición y que buscan algo variado y original, tan sólo espero que en un futuro aúnen todos estos elementos para aniquilarnos con la pura blasfemia. Reseñado por: Lord Abhorym el 26 / 11 / 2007 http://www.friedhof-magazine.com/criticas_detalle.php?id=1435

Haarbn: D’une modernité sans failles, le Black Metal des Italiens "Der Henker" est en lui-même dévolu à l’hybridation de ce style vengeur à d’autres genres de couplets. Outre le fait d’être originaire de la Norvège (berceau de groupes majeurs dans un registre semblable comme Enslaved, Einherjer, Windir ou Thundra) et d’explorer la culture et la mythologie viking, la musique et le son reposent avant tout sur une distinction de riffs et parties mélodiques, caractérisées du jeu de guitare qu’il n’hésite pas à saturer avec ses rythmiques vengeresses d’orchestrations de claviers forts en motifs criards, ce qui donne à l’ensemble l’irradiation d’une musique à mi-chemin entre passé et futur, et empreinte de mythes. L’esprit ancestral se fait remarquer dès l’intro avec son aura de cavernes et de forêts norvégiennes, suivi de "Annihilation In Blasphemy" avec une entée à l’ancienne avec le chant frustré et l’atmosphère sombre et sinistre. Les titres "The Realm Of Ice", "Suicide" et "Aa Drepe Og Skrike" sont menés par des guitares ultra mélodiques et des fonds lui conférant un côté à la fois épique et glacial, contrairement aux titres "Shapeless Abyssal Void" marqués par leurs jeux de Piano captivant même si une monotonie prend place, "Inhuman Breed Of Death" avec ses rythmes rapides (Immortal est l’exemple le plus proche qui me vient à l’esprit) ou encore le titre "Demonized" avec son intro à la classique que je ne trouve pas vraiment lié au reste du titre ni à l’atmosphère de l’album. On remarque surtout que les orchestrations prédominent l’ensemble des pistes et même parfois les pistes de guitares, tandis que l’œuvre parallèle tirait davantage vers des mélanges avant-gardistes et parfois baroques, sans pour autant faire du gros son une règle de l’art avec suffisamment de qualités peu satisfaisante pour les fans du Viking Black Metal en général et des groupes cités plus haut en particulier… 15/20 Par Lord Yagoth http://www.metal-waves.com/index.php?option=com_content&task=view&id=559&Itemid=1



полная версия страницы